C.V.
C.V.
Opleidingen
Rotterdam, Academie van Beeldende Kunsten / dagopleiding /1980-1985
Andere opleidingen
m.t.s. voor fotografie fotografie 1971-1972
vrije academie alle disciplines 1973-1975
Lidmaatschap:
Lid van Beroeps / Kunstenaarsvereniging HKK
Nevenactiviteiten
2002 - 2024 begeleider werkbespreking en idee-ontwikkeling fotografie/beeldend
1990 - 1998. zelfstandig ondernemer diamonumenten
1994 - 2006 begeleider fotografie op de vrije academie en docent digitale fotobewerking / idee-ontwikkeling
2005 - 2016. begeleider Photoshop. Koorenhuis
Groeps Tentoonstellingen
2022 HKK.
2022 HKK.
2018 HKK. vers bloed
2016 HKK. vers bloed
2015. HKK. zie www.justdiggit.com
2014 HKK op uitnodiging
2013 HKK op uitnodiging
2012. Pand Paulus Schiedam. De plek van het pand als inspiratiebron
2010. Kunstlobby Capelle a/d IJssel. t. ransformation-project
2009. RAR galerie Spijkenisse houten objecten
2008. koorenhuis Den Haag. docenten tentoonstelling
2007 ISS Den Haag samenwerking m.kunstenaars uit india
Solo tentoonstelling
2006. Smelik&stokking
Projecten
2016 duinoord kunstroute atelierroute
2016 ArtArnhem Art Arnhem beurs
2015. Nagafoundation Just-diggit-project milieu-project
2012 Atlas-inspiration-marokko
2011 Balloo Kunst. k unst in het landschap kunst op locatie
2008 Cultuurhuis Babayan. w ater=bright/mustafapasa/turkije project
1985. Van Abbe Museum Project om installatie van Willem de Ridder te verbeelden
kunst in opdracht
1998 tot heden Personal visuals. www.personalvisuals.nl
1990 - 1998 Grafmonumenten/ diamonumenten
2015 - 2016 Generali Innovatie nederland. prijsmodellen
2014
Publicaties
1985 Zuid-Hollandse talenten. catalogus culturele raad
2015 Gedichten en beelden van de zee in eigen beheer boekje
2011 Artworks personal visuals. zalm magazine
2008show your hope. i sbn978-90-811136-3-2 catalogus
2007 De esthetica van de steunkous. tukker&everwijn instituut/ rotterdam catalogus
Prijzen
1987 BDO dijkergroep prijs
1986 Tweede rpijs voor Europese Fotografie
Mijn Jeugd
In mjin jeugd heb ik een sterk contrast ervaren tussen de vrijheid van het buitenleven en het spelen in de natuur en de burgerlijke, strenge moraal (zij waren te klein burgelijk om van een moral te kunnen spreken)van mijn familieomstandigheden. De grenzen die mij werden opgelegd in de communicatie met mensen door mijn familie heb ik als zeer benauwend ervaren. Logisch dat ik mij later hiertegen sterk heb verzet. De veranderende moraal van de jaren '60 en '70 speelden mij daarbij letterlijk in de kaart.
Mijn latere keuze voor de fotografie confronteerde mij dan ook meteen met de opgelegde grens van het beeldkader. De camera levert nu eenmaal een rechthoekig beeld, een kader, waarbinnen het moment is vastgelegd. Deze vakmatige grens en de doorbreking ervan is een vast thema in mijn werk geworden. Mijn werk is daarmee een permanent onderzoek naar het beeld en zijn vorm geworden. Met de natuur als uitgangpunt, probeer ik haar levensprocessen te begrijpen en te vangen in een nieuwe beeldtaal.